quipuskennel

Alla inlägg den 24 juni 2021

Av Quipus - 24 juni 2021 21:57

Jag var uppe och tittade till flickorna vid 2 inatt, då var allt lugnt. Vid 3 väckte skrivaren mig, vi hade nog haft strömavbrott. Nåväl, när jag ändå var vaken kunde jag ju titta till igen. Hellre en gång för mycket än en för lite. 

Sömndrucken tittar jag på Vittra i sin valplåda. Vad sysslar hon med? Funderade ytterligare någon sekund innan hjärnan vaknade - hon har värkar!!!

När värkarna hade pågått en stund väckte jag husse. Efter 3 krystvärkar kom valpen, ingen större ansträngning. Ingen gomspalt, ingen kroksvans, Jippie! 

Har haft någon kroksvans för länge länge sedan, aldrig någon gomspalt.

Tar upp lilla bebis och gnuggar med en frottéhandduk, vill gärna hjälpa min lilla Vittra. OCH kolla könet... 

Det blev en svart/vit tik!!!!! 
Som tur är har vi ju en kull till på gång. Då får hon valpar att busa med om några veckor.

Hon är än så länge INTE till salu. 

Vid fotograferingen nyss vägde hon 222g.


 


   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards