quipuskennel

Direktlänk till inlägg 18 november 2008

Veterinärbesök med 5 sheltie-valpar

Av Quipus - 18 november 2008 18:47

Så var det dags med ögonlysning, besiktning och vaccination av "Flugans" och "Pumas" 5 småpojkar. Chipmärkta blev dom av mig igår kväll, inget pip och gnäll. Lugna och fina, precis som våra valpar brukar vara under chipmärkningen.

Resan till Landskrona var allt annat än angenäm. Och det berodde inte på skrikande valpar. Nej, se det ljudet eliminerade min "nya" fina bil bort. Härligt!

Nej, det berodde på ett helsickes väder! Storm och regn, jätteläskigt! Men fram kom vi!

Med upp var Kattis och "Rex" Quipus Nosferatu Masa-So. Han har nu fått somna in på grund av kronisk inflammation i bukspottkörteln... snyft... Vi kunde inte göra mer för honom och han hade hemska smärtor. Sov gott, lille man...

Anne och "Fia" Quipus Orakel Waskoya Aca'hk Aradia mötte oss på kliniken. TACK ANNE!!! Det var kul att träffa både Anne och "Fia" igen. Jag fick ju inte sett "Fia" på Malmö valpshow, eftersom jag blev kvar hemma.

Så var det valparna, ja. Dom har nu fått sina namn:

Quipus Quipu Akihta’so Ghost

Quipus Qurir Qurt Ki’we’ Demon

Quipus Qurant Itwe’ Spirit

Quipus Qamrat Apik Spooky

Quipus Qompis Awas Soul

ALLA VAR FRIA PÅ ÖGONEN!!!


Så nu kan dom snart börja flytta hemifrån... Första åker på torsdag, ända upp till Värmland.

Det är jättekul att ha valpar, men denna kullen har varit intensiv...

 
 
Anne

Anne

18 november 2008 21:32

Tack själv! Det var kul o träffas =) Din kunskap är oändlig o jag hoppas att jag får lära mig mycke av dig!
Pussa Dreglet från mig!

http://www.coolmixkennel.se

 
Ingen bild

maria

19 november 2008 10:14

vad kul att valparna var fria. Men vad tråkigt de med rex. tänker på honom. vi ses nog snart.
Kramar Maria med vovvarna

 
Annika

Annika

19 november 2008 13:27

Grattis till fint ögonresultat!! :-D
Nästa gång ni är i krokarna, får ni titta förbi oss & hälsa på Pixan!! (..& oss..) :-)
Kram

http://www.clerselius.se/pixie.php

 
Ingen bild

Christina

19 november 2008 16:48

Stort grattis!
Kul med så fina ögon resultat.
Känns bra för mig med som äger en piraya till faster....
Vi ses imorgon, kram

 
Mia

Mia

19 november 2008 18:21

Tack för din kommentar!
Ha en trevlig kväll!

/Mia

http://www.slimandtone-bromma.se

 
Sabine

Sabine

20 november 2008 12:55

Hejsan!:)

Kul att du upskattar vad jag skriver!:)Men d e ju sant,man ska skita i vad folk tycker om en..Det är ju lite så i hundvärlden oxå ibland.tyvärr:)

Grattis till ögon resultatet och grattis till uppfödarframgångarna..:)Och vilka fina namn dom fick!:)

Mvh/Sabine med flock!

http://sabine.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Måndag 18 mars 20:20

Javas matte smsade idag, berättade att dom varit på sökkurs i helgen        ...

Tea

Av Quipus - Måndag 18 mars 20:16


Fick detta fina foto från hennes nya ägare        

Av Quipus - Söndag 17 mars 20:37

Kommer bara skriva om det är något speciellt. Har brutit höger arm.  ...

Av Quipus - Lördag 16 mars 20:36

Det har öppnat en ny godisaffär i Skurup; Kandy'z. Stort med ett brett sortiment. Trevlig personal som tog emot ett önskemål direkt när jag frågade efter Piratpengar. ...

Av Quipus - Fredag 15 mars 20:36

Rune, jag oh Lars var hos polisen i Trelleborg idag. Inget brott involverat, vi skulle fixa pass. Nej, vi ska inte resa någonstans utan det är för den nya regeln att man kan bli ombedd att visa pass när man använder mobilt bank-id. Ingen aning om hur...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Skapa flashcards