quipuskennel

Alla inlägg den 19 december 2017

Av Quipus - 19 december 2017 07:08

Yakki äter som en häst och valparna är runda och fina. Hon är en duktig mamma, precis som tikarna före henne i den linjen har varit. Tänk att det är 7e generationen Quipus som ligger där!


Husse har fått nytt schema på sitt jobb. Dom jobbar nu 24-timmarspass (sovande) och är därmed ledig flera dagar i sträck. Känns underbart! Han jobbar dock på julafton, men det är inget som bekymrar mig särskilt. Normalt sett tycker jag inte om att folk sitter ensamma på julafton och andra sådana högtider, men jag känner att jag knappast är ensam. Dessutom är inte julen så stor för mig. Fast vi har i alla fall satt upp flera ljusslingor, både ute och inne. Men det är nog mer för myskänslan än julkänslan.


I förrgår var vi och firade "svärmor" som hade fyllt år dagen innan, alltså den 16e. Hon stickar fortfarande massor av vackra plagg. Ska se om jag kan bli färdig till att fotografera hennes boleros, som jag tyckte var jättefina. Kan ju vara läge att lägga ut dom här inne, på bloppisen.


Nä, nu ska hundarna in igen efter sin morgonluftning. Sedan tror jag att jag lägger mig lite igen.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards