quipuskennel

Alla inlägg under juli 2021

Av Quipus - 10 juli 2021 21:10

Har försökt reda ut lite problem, så liiiiite bättre mår jag. 

Skulle varit till Malmö med Maggan idag. Hoppades lite att hon skulle få förhinder. Det fick hon, men inte hade jag önskat att hon skulle få migrän! Nåväl, Malmö någon annan dag.

Av Quipus - 9 juli 2021 22:28

Inte mycket hundrelaterat idag, men måste skriva av mig.

Med jämna mellanrum bränner jag ut mig. Jag har svårt att säga nej. Detta utnyttjas så klart av mina medmänniskor.

Men på senare tid har det hänt positiva saker som har höjt mig. Valpkullarnas födslar till exempel.

Igår var jag hos min kära Malin. Inspekterade valpkullen och myste med hennes flock. Malin och jag fikade och pratade, både allvar och strunt.

På vägen hem stannade jag och köpte färdigmat. Husse och jag åt och tittade på tv.

Det som fick mitt mående att slå bakut är inget jag kan beskriva, men jag måste få kräka av mig hur jag känner.

Jag är av den åsikten att man ska inte göra saker mer komplicerade än nödvändigt. Men man får inte heller slänga sina nära och kära framför bussen så denne får ta smällen. Men så blev det, återigen. Så nu är jag nere på botten igen, hänger i nedersta steget på repstegen i det djupa hålet. Men jag släpper inte! Men hur fan ska jag orka ta mig upp igen? Bara att börja om från början...

Av Quipus - 8 juli 2021 19:38

Lilla "Rakka" är 2 veckor och har öppnat ögonen!!


 

Av Quipus - 7 juli 2021 20:01

Har äntligen lyckats finurla ut hur jag ska få ner foton som skickas via mobilen vidare till bloggen. Jag är INTE teknisk, men plötsligt bara AHAAAAA! Och den som fick mig att få tummarna ur är Lexi (Quipus Arcadia Athena Mygga).


         

Av Quipus - 6 juli 2021 21:52

Alltså kolla... Hur söta är dom...?


Svart/vit tik INTE TILL SALU


   


Trefärgad hane TINGAD


   


Trefärgad tik INTE TILL SALU


   


Av Quipus - 5 juli 2021 21:28

Kolla vad man kan hitta på TikTok! Tyvärr är det hopklippta TikTokvideos, men MÅSTE ha tag på hela låten.


Av Quipus - 4 juli 2021 20:52

Av Quipus - 3 juli 2021 21:02

Idag har det körts rally här ute. Vi såg några bilar, men tröttnade snabbt. Men kul för dom som kör. 

Frysboxen fick sig en sorteringsrunda. Oj, vad mycket gammalt där låg i botten!!! En hel del lade jag ut till rovfåglar och rävar. Annat åkte in i hundarnas frys. Nu är där ordning och reda i alla fall.

Kloklippning stod också på schemat. Testade även klofilen som jag fick häromdagen. Men jag tror inte jag har tålamod till det...

Hundarna har ätit och nu är det vår tur. Kyckling, vilken överraskning va??

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards