quipuskennel

Alla inlägg under juli 2021

Av Quipus - 18 juli 2021 20:23

Jag låter Raqqa vara hos Zajvas valpar emellanåt. Dom tycks ha ett gott utbyte av detta. Raqqa har ju blivit 3 veckor, så det är dags att börja smaka på fast föda. Det har hon fått i några dagar nu, inne hos dom andra valparna. Alla 4 tycker om maten, Bravo Valp. Dom får ungefär 1/4 hamburgare uppblött i vatten, så det blir köttsoppa av det. Dom ska få torrfoder också, men det får dröja lite. Känns taskigt att bara ge kött, då får ju nya ägarna kanske problem.

Hämtade husse i Svedala och på vägen hem var vi på 2 loppisar.

Nu har vi precis kommit hem från Skurup, där vi har varit på Pizzaboden. Jag testade en Hawaii för första gången i mitt liv, dock inte sista. Den var god!

Vittra har grävt ett gryt på baksidan. Hela hunden får plats! Jättelycklig är hon!

På framsidan har hennes son Cree grävt 2 gropar. Troligtvis är det gravar, för i den ena hade dom lagt sin tygand. Vila i frid...

Av Quipus - 17 juli 2021 21:32

Så ska han heta, Zajvas hane. Hans nya ägare är bestämd, förutsatt att ögonlysning och besiktning går bra.


Här har inte hänt särskilt mycket idag. Alldeles för varmt...

Av Quipus - 16 juli 2021 20:39

Malin! VEM tror DU är hennes pappa? Allra mest baserat på dom 2 sista fotona...

Som hon visar på första fotot så var det dags att klippa hennes klor, så det gjorde vi efter modelljobbet.


           

Av Quipus - 15 juli 2021 20:58

Skulle vara foton idag, men min kropp orkar inte. Värken är elak, så det får bli foton imorgon istället.


Däremot vill jag berätta att jag har en väninna som söker fodervärd till en ursöt liten trefärgad sheltietik, född i november förra året. Vid intresse, kontakta mig, så skickar jag vidare.

Av Quipus - 14 juli 2021 21:02

Vaknade med hemsk värk imorse. Inte konstigt, med tanke på vad vi gjorde igår. 

Kent och Jessica kom hit med bil och släp. Släpet fylldes och vi körde till soptippen. SÅ SKÖNT! Jag är lite knäpp där, det känns befriande att få iväg sopor. Saker som sparats trots att dom har gjort sitt. Kan vara bra att ha. Men nu är det kastat. 
Och naturligtvis kunde jag inte låta andra jobba och själv se på. Rune och Kent tog det mesta, sedan Jessica. Själv gjorde jag så gott jag kunde... Och det märktes idag då...

Det var meningen att Maggan och jag skulle kört till Ystad idag. Men Maggan mådde inte så bra, så Rune och jag åkte istället. 

Målet var i första hand inställt på ÖoB, där dom hade billig Coca-Cola. Och hundmat till Maggans Lilleman. Lite annat blev det också, mest vettigt.

Sedan har inte mycket mer blivit gjort. Jo, jag gjorde vid ett paket med kycklingfileer! Och det åt vi nu ikväll. Gjorde en sak annorlunda och det blev så saftigt!
Märkte nu att jag har benämnt husse med sitt namn istället  

Av Quipus - 13 juli 2021 21:46

Svart/vit tik EJ TILL SALU

     


Trefärgad hane EVENTUELLT TINGAD, ANNARS STANNAR

     


Trefärgad tik EJ TILL SALU

     





Av Quipus - 12 juli 2021 20:47

Nu ikväll kom Vittra in till mig i soffan. Hon behövde prata, sa hon. Klart jag låter min lilla Vittra få säga vad hon har på sitt hjärta. Hon påpekade att vi har stavat fel på hennes valps namn. Det ska stavas Raqqa, inte Rakka. Alltså 2 Q, inte K. Förlåt...

Av Quipus - 11 juli 2021 19:38

Jag hämtade Maggan för att släpa med henne på loppis på Ågården i Skivarp. Himla tur jag tog med henne! Det har ju varit meningen att vi skulle till Malmö för att shoppa skor till Maggan. Men hon hittade 2 par typ gympadojjor och ett par läderstövlar på loppisen, totalt pris 250:-! Lyckan stod högt!
Jag fyndade ett par t-shirts och ÄNTLIGEN fick jag hem mitt älskade torkpapper! Handlade en hel bal och 2 stora rullar till oss och en bal till Catarina. Det är det mest suveräna torkpapper man kan tänka sig - ÅKES PAPPER!!! Rekommenderas varmt! Super till oss uppfödare, otrolig uppsugningsförmåga.

Vi var på ett par loppisar ytterligare efter det, sedan Dollar Store och Coop. Nu har jag ont som attan igen, men det har det varit värt. 

Alla måsten klara för idag och nu ska jag sitta vid datorn en stund. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards