quipuskennel

Alla inlägg den 4 november 2022

Av Quipus - 4 november 2022 20:27

Det känns som om folk inte förstår hur man ska bete sig mot varandra. Vi kan ta ett exempel:

Just nu mår jag inte alls bra. Lättirriterad, snarstucken, lättsårad. Alla i min omgivning vet om det, jag är inget vidare på att dölja detta. Och varför skulle jag?

I dessa lägen tycker jag att man kan vara lite smidig och kanske inte "skämta" om sådant som man vet att jag tar illa vid mig av. Denne personen har känt mig sedan sent 80-tal och borde begripa bättre.

Men genom att kränka mig och, i mina ögon, mobba mig, så ger han mig ju egentligen rätt att "skämta" likadant tillbaka angående hans sviktande hälsa. Men nä, där ska man vara stöttande.

Behandla andra som du vill att dom ska behandla dig. Är det så jävla svårt?????????

Allt skit som händer runt om oss alla nu får i princip alla att må dåligt. Hur ska vi klara oss ekonomiskt? Hur kommer vi kunna hålla oss mätta och varma? Detta gör att vem som helst kan klappa ihop. 

Jag är ytterst nära att klappa ihop och orkar fan inte med mer skit nu. Antingen uppför ni er, alla ni som är i min bekantskapskrets, eller också far ni åt varmare nejder.

Tack till er som vill förstå och försöker stötta. Tur ni finns.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards