quipuskennel

Alla inlägg den 24 februari 2022

Av Quipus - 24 februari 2022 19:01

Först och främst - min inloggningskod nu var ordet segt! Kul!


Det var mycket igår... Ystad först på schemat. Panda skulle besiktigas inför försäljning. Det var en hemsk upplevelse. Som vanligt, när det gäller Evidensia i Ystad då... Nu var det definitivt sista gången jag besökte dom. 

Jag tog dom i lite panik, då det var bråttom. Min ordinarie veterinär hade inte tid, Evidensia Ystad var nästa jag ringde.

För det första så pratade veterinären inte svenska, bara knacklig engelska. Jag blev irriterad direkt och det kände ju Panda av.

Hela besiktningen kändes olustig, kan inte riktigt beskriva känslan. Veterinären betedde sig överlägset, precis som det har varit dom tidigare gångerna på nämnda klinik. Fast då med andra veterinärer.

Strunt samma!

Hem och tog emot en eventuell parning, men det var för sent i löpet. Samma tik som tidigare, till Dali.

Hastigt och lustigt bestämdes det att både Panda och Tango skulle flytta. Till samma ställe! Så Tangos köp får göras upp senare, då han inte hann bli besiktigad.

Transportörerna kom, hittade perfekt. Från Sundsvall...

Båda killarna har hamnat hos uppfödaren som köpte Wizzka! Skitkul!!!

Det blev en lång dag...

Idag hämtade Kent mig för att handla material till mitt staket. Vi var runt i lite olika butiker, passade på att handla ordentligt.

Efter det gick Rune och jag ut med hela gänget, han med 3 och jag med 5. Vet inte om det var så god idé... Men jag skulle försöka vara effektiv...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards