quipuskennel

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2023

Viila söker fodervärd

Av Quipus - 21 oktober 2023 07:47

Viila är strax över 1 år, shetland sheepdog, trefärgad. Frisk och sund, ögonlyst utan anmärkning. Ca 35 cm hög.

Vi söker fodervärd, eventuellt halvfodervärd, allt enligt Svenska Kennelklubbens regler.

Våra krav:

Du ska bo i Skåne, eller en liten bit ovanför går väl bra.

Då Viila hoppar över 120cm staket, får hon inte vistas lös i trädgården utan uppsikt. Man kan ju, som vi har gjort, höja staketet.

Hon får inte vara lös utanför inhägnat område. Åtminstone inte så länge avtalet gäller. Sedan är ju hunden din och du gör som du vill.

Du får gärna bo i lägenhet.

Viila gillar långa promenader och massor av kel. Tror hon hade kunnat träna i vilken gren som helst om man har det intresset. Dock stöttar vi inte agility, då vi tycker det är för stressande för både kropp och själ hos hundarna. 

Viila är född här hos oss och har aldrig bott någon annanstans. 

Känner du att du protesterar mot någon/några av mina krav, behöver du inte höra av dig. 

Har du några frågor är du hjärligt välkommen.

Kontakt via ufo00alien@hotmail.com eller 0765888072 

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Söndag 28 april 20:17

I förmiddags hade vi besök av Zimbi och hans familj. Så kul att träffa dom igen! Zimbi har verkligen vuxit upp till en klok hund med mycket bra hundspråk. Gick in i flocken som ingenting. Utmanade inte Dali eller Alan, men tog ingen skit från dom and...

Av Quipus - Lördag 27 april 20:16


Fick ett foto av fina Mymlan.  Men först lite gnäll. Det gick inte att komma in på bloggplatsen igår, så det blev inget inlägg. Hände visserligen inte så mycket, mer än att jag var i Skurup med Lars och handlade. Så fotot av Mymlan    ...

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards