quipuskennel

Alla inlägg den 13 april 2023

Av Quipus - 13 april 2023 20:26

Grejs flyttar ju på lördag, alltså behövde hon veterinärbesiktigas innan. Min kära veterinär hade tid idag så jag tog Grejs med i bilen. Hon behövde ju lite stöd så jag tog med Woff-Lan och Vittra. Hade en baktanke med Woff-Lan, jag erkänner.

Besiktningen gick bra och hon fick en ok-stämpel i rumpan. Så frågade jag veterinären om jag kunde be henne om en tjänst... KAN du titta på Woff-Lans tänder? Kvarvarande valptänder, behöver vi söva henne och dra ut dom? 

Just sådant här avskyr jag när folk gör. Beställer tid för en hund och liksom ja du vet har du tid att titta lite snabbt på min andra hund ockå?
Veterinären sa ja, så jag gick ut till bilen för att byta hund. Tar Woff-Lan under armen (hon är fortfarande inte koppeltränad...), går in genom dörren och tittar i Woff-Lans mun. Och säger till veterinären - ja, det blev en blixtvisit, sätter ut henne i bilen igen. Veterinären tittar förvånat på mig. Ja, dom tänderna jag tyckte vi måste dra ut har ramlat ut... Liiiiite pinsamt, men så typiskt mig...

Fick pratat med Grejs nya människa och vi fick avhandlat en del. Känns bra att hon ska komma dit!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards