quipuskennel

Alla inlägg under maj 2023

Av Quipus - 16 maj 2023 20:44

Tyvärr inga foton idag. 

Var i Skurup i förmiddags, för att hämta medicin på apoteket. Sedan handla nödvändigheter. 

Dali har haft besök av sin kära B, men det blev ingen parning då hon var över höglöpet.

Jag kidnappade Jessica och Panda och hade dom som sällskap till Skanör. Där skulle jag hämta en begagnad gräsklippare. Allt gick bra och den är testkörd.

Av Quipus - 15 maj 2023 22:01

I förmiddags kom Panda med sin matte Jessica på besök. Han var mycket glad åt att träffa både mig och Rune, men gladast åt att få åka med Jessica hem igen. Underbart!

Av Quipus - 14 maj 2023 20:24

Samma tik som i förrgår, idag blev det en mycket bra parning.

Innan dess kom Lars på besök för att tvätta sin bil. Med sig hade han 2 räksmörgåsar och 1 köttbullebaguett som vi blev bjudna på till lunch. Så gott!

Jeanette kom och hälsade på för att titta på valparna. Det är så nyttigt för valparna att träffa nytt folk! Dom visades upp utomhus, så nu har dom gjort den premiären också.

Så kom parningen och efter det satte jag mig i bilen och körde till Tina för att titta på hennes Vide-valpar. Jättefina, fast den bi-blue tiken slog alla rekord. Hon kan mycket väl vara den finaste Tina fött upp.

Hemma igen och hundarna har fått mat och vi har också fått mat i oss. 
Blir nog tidigt i säng...

Av Quipus - 13 maj 2023 20:58

Flocken fick för sig att väcka oss 3:31... Ut med dom en snabb sväng och in igen. Sedan fick vi sova lite till.

Jag var i Skurup en sväng och handlade tillsammans med Maggan. Mycket mer har det inte hänt idag.

Nu börjar Eurovision Song Contest!

Av Quipus - 12 maj 2023 22:42

Hans gamla flickvän B har varit på besök. Vi hoppas på lika fina valpar denna gången.

Av Quipus - 12 maj 2023 22:41

Fodervärden rapporterade att Freia har börjat löpa idag. Ska så klart inte paras, då hon är för ung.

Av Quipus - 11 maj 2023 23:16

Somnade till och med till Eurovision... Men såg mer än hälften i alla fall. Däribland min klara favorit idag - Australien!!!

Av Quipus - 10 maj 2023 23:01

Är så glad för rapporterna jag får. Allt går bra, eller det mesta i alla fall. Hon är ju lite tonåring och vill inte hälsa på riktigt alla människor. Men dels ligger det i åldern, dels att hon nyss flyttat dit och dels ligger det i rasen. Får hon bara tid på sig, så kommer hon utvecklas. Och det vet jag att hon kommer göra i det hemmet.

                 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards