quipuskennel

Alla inlägg den 7 september 2023

Av Quipus - 7 september 2023 18:10

Uppdatering från Woff-Lan, där hon ligger tillsammans med sina dyrbara skatter. Sååååå söööööt

 

Av Quipus - 7 september 2023 18:03

Det känns som om jag ska kvävas av människor. 

Bara för att Rune och jag är pensionärer bägge 2, jag är sjukpensionär, Rune är på riktigt, så har vi tydligen inget att göra. Jag HATAR att inte få planera saker, tycker inte om när saker bara ska ske spontant. Åtminstone när det gäller större saker. Såsom att fälla ett fucking jävla träd! 

Detta träd har varit på tapeten ett tag nu. Ingen dag har planerats. Det krävs lite planering, då jag ska prata med markägaren runt vårt och dessutom kalla in en person till. Plötsligt har någon fått för sig att imorgon blir en bra dag. Ingen framförhålling alls, nejdå. Dessutom är jag upptagen imorgon, någon annan vill ha mitt sällskap.

Var meningen då att jag skulle avboka det och göra denne personen, och mig själv, besviken? Tydligen.

Jag har en almanacka av en anledning. Jag vill planera saker och ting och hinna förbereda mig. Det vet denna personen om, då han känner mig tämligen väl.

En annan har fått för sig att hon ska styra mig och jag ska dansa efter hennes pipa. Hell no! 

Nu räcker det! Jag har råd att förlora vissa människor i mitt liv om det är det som krävs för att jag ska kunna återhämta mig från utbränning. Kom igen bara!

Så nu har jag kräkt av mig, tack!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards