quipuskennel

Alla inlägg under februari 2022

Av Quipus - 9 februari 2022 20:15

Plötsligt började motorlampan i Pixi att lysa, så nu står hon hos Tobias igen...

Av Quipus - 8 februari 2022 18:56

Hundarna har kunnat vara ute mycket idag, det har varit populärt.

Husse fortsätter ha feber, så han får vackert stanna hemma lite till. Jag mår bättre, så nu orkar jag vara vaken flera timmar i taget, hihi.

Händer dock inte så mycket för närvarande. Skye är jag ganska övertygad om att hon är tom. Trist som attan med 2 tomma tikar efter varandra. Men det är inget jag brukar ha problem med, så det var väl helt enkelt min tur nu.

Av Quipus - 7 februari 2022 21:55

Lämnat tillbaka Kents bil, som startade som om ingenting hade hänt. 

Körde in för att handla lite, i Skurup. Genast var det 2 extra gubbar som behövde ha handlat ett par saker. Tycker normalt sett att det räcker med Rune, men i detta läget kunde jag ställa upp för 2 extra. Den ena; Kent, behövde K-sprit och snus. Den andre; Lars, behövde en ny livrem.

Min egen behövde Becel och bröd. Tänk vad lite det behövs för att göra dom nöjda.

Den extra tanten i bilen, förutom jag själv, var Maggan. Hon behövde en vattenkokare. Detta ordnades också. Tänk vad duktig jag har varit idag.

Av Quipus - 6 februari 2022 20:39

Hundarna bryr sig inte särskilt, men det gör jag och Rune. Inte kul alls med skitiga hundar. Men eftersom vi inte har makten att ändra på vädret, så är det väl bara att gilla läget.

Kent var här för att hämta ett par saker. När han skulle köra hem igen, startade inte hans bil. Jag körde honom och hundarna hem. När jag gick ut nu ikväll startade bilen som ingenting. Ännu en bil som inte gillar fuktigt och blåsigt väder.

Av Quipus - 5 februari 2022 22:02

Glömde ju visa alla fina foton av Jenka som jag fick av hennes matte Carina på Babysocks kennel:


             

Av Quipus - 5 februari 2022 17:44

Som hon beter sig, så betvivlar jag att där är bebisar. Och är där bebisar så kommer dom ha huvudvärk när dom föds. Hon går i baksideflocken tillsammans med 4 andra - Vittra, Slända, Cree och Nowah. Och som dom härjar...

Jag satt vid datorn tidigare och såg hur hon ställde sig på den lilla upphöjningen med nosen mot vinden. Fick en känsla för hur det såg ut "förr", på Shetlandsöarna. Nosen nyfiket i vädret, vittrande efter något spännande. Pälsen fladdrade i vinden. Åh! Vad jag tycker om sheltien!!!!!

Av Quipus - 4 februari 2022 22:06

Hennes syskon också, så klart!

Hon är farfars mormor till vår Tango; Chryses Houdini Savin Me.

Jenka heter i stamtavlan Quipus Opal Acakhos. Pappa var vår tyske Cree - Black Chaney vom Ohmtalteufel och mamma var Nike. Kullen innehöll totalt 6 valpar.

GRATTIS!!!!!

Av Quipus - 4 februari 2022 19:25

Vi vet inte om hon är dräktig, men vi hoppas...

Både Rune och jag fortsätter att må skrutt. Rune ringde sitt jobb och blir hemma kommande arbetspass också. Feber har vi båda 2 och är trötta som attan.

Hundmaten som vi beställde häromdagen; Purina Pro Plan, kom till hälften idag. 4 säckar beställde vi, men endast 2 kom idag. Jaja, dom andra 2 kommer väl i nästa vecka.

Hundarna är ute och blir geggiga och så kommer dom in... Ett evinnerligt städande och tvättande alltså.

Matningen är klart och vi väntar på att potatisen ska vara färdigkokad så vi också får mat i oss. Fisk och potatis!

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards