quipuskennel

Alla inlägg den 26 februari 2024

Av Quipus - Måndag 26 feb 21:36

Jag har hört att många spekulanter gnäller över att uppfödare inte svarar när dom skriver. Det tycker jag är ofint av uppfödarna. Om någon är intresserad av en hund från mig, svarar jag. Oavsett om jag har valpar eller ej. Jag tycker att man ska göra så gott man kan och visa sig från sin bästa sida.

Men det är faktiskt lika illa på andra hållet. Om jag har annons ute på valp eller vuxen hund, på köpahund eller varsom, förväntar jag mig att man faktiskt är intresserad av att köpa hund.

Att köpa hund är ju inget man gör i förbifarten, det ska vara genomtänkt.

Men så problemet som jag upplever som mycket stort. Man kan skriva fram och tillbaka med spekulanten. Man bestämmer att dom ska komma och hälsa på kanske. Och så bara försvinner dom.

Jag brukar säga att om dom inte är intresserade kan dom bara skicka ett mail eller sms och skriva att dom står över. Värre än så är det inte. 
Men så är det dom där som bara försvinner, ghostar en. Hade besök igår och dom ville fundera lite. Det förstår jag, men hur länge behöver man egentligen fundera om man har kommit så långt som till att besöka en specifik valp?

Jag sa att det var helt ok, men att jag hade fler spekulanter, att dom inte skulle dröja för länge.

Nu ikväll hade jag fortfarande inte hört något så jag mailade. Senast 20 ville jag ha besked. Ingenting.

Turen har nu gått vidare till nästa.

Hädanefter kommer jag ge en tidsfrist direkt. Håller man inte den tiden så missar man valpen. 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards