quipuskennel

Alla inlägg den 7 oktober 2018

Av Quipus - 7 oktober 2018 14:08

Det finns folk som ringer mig och ber om råd. Är det valpköpare till mig, så ställer jag upp när som helst. Är det vänner, där jag vet att jag får samma hjälp om jag behöver det, så är det inga problem alls. 

Men så finns det några enstaka få som bara ringer när dom har problem. Som jag ska lösa. Man berättar om sitt problem och sedan gör man tvärtom ändå. Varför fråga då då????

Idag ringde en av dessa och har 2 tikar, dräktiga sedan några veckor tillbaka. Båda tikarna kräks och har lös avföring. Jag tyckte att då är det läge för veterinär, dom är ändå förhoppningsvis dräktiga. Näääääää, jag väntar nog. Det går nog över. MEN VAD FAN FRÅGAR DU FÖR DÅ???

Och skulle jag, ve och fasa, berätta något om mig eller mina hundar, så blir det tydligen någon störning på linjen. Mitt är inte intressant för fem öre. 

Jag blir sur, arg och ledsen när jag har fått sådana samtal. 

Det är ju faktiskt så också att om jag hade sagt att jamen strunta i veterinären, det går nog över, och tikarna sedan blir sjuka och valparna dör. Vems fel tror ni det är?? Jo, mitt. Det har jag varit med om alldeles för ofta.

Jag vet att mina hundar inte är intressanta för denne personen, då alla mina bär på amerikanskt blod. Och det anses, i det närmaste, pestsmittat. Dessutom röntgar jag mina hundar. Helt vansinnigt! 
Som tur var behövde min Rune hjälp med en sak, så jag var tvungen att snabbt avsluta samtalet.

Av Quipus - 7 oktober 2018 09:11

Har berättat för svärmor att jag satte in hennes vovvar i min blogg. Hon har satt igång att göra fler, i alla möjliga och omöjliga färger. Ska kolla hur höga dom är, men det är plats till att gömma en hemlig flaska inuti.

Skulle någon vara intresserad, får ni gärna kontakta mig via sms, samtal eller mail för vidare kontaktuppgifter till lilla svärmor.

Telefon: 0765888072 Mail: ufo00alien@hotmail.com




   

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards