quipuskennel

Alla inlägg den 10 oktober 2018

Av Quipus - 10 oktober 2018 23:59

Husse gick av sitt pass i Lomma 8.30, fortsatte sedan jobba i Skurup till 15... Att han orkar!!

Sedan hämtade jag honom med hela bilen full av hundar. Alla 6 fick följa med till Svaneholm idag.

Willow är lite konstig, dämpad. Löp på gång? Hon totalvägrade att gå med mig och Karma totalvägrar att gå med husse. Alltså fick vi byta hundar. Jag hade Dante, Vittra och Karma, husse hade Ior, Willow och Wizzka. Men innan vi hade kommit igång hade först Willow och sedan Karma krånglat så mycket att min vänsterhand var alldeles förstörd av värk. 

Annars var promenaden underbar! Så vackert väder! Vi mötte inte mycket folk, men de vi mötte såg uppskattande på oss när vi gick åt sidan för att släppa förbi. 

2 hundar mötte vi. En stor dobermann(korsning?) med en vettig husse i snöret. Hunden var lite halvstollig, men hussen kunde hantera den. Dante var lite jollrig, men rätt ok. Den andra hunden gick det mycket bra att möta.

Hemma igen så fick hela gänget tuggringar, mycket uppskattat. Willow fick hänga med oss i soffan eftersom jag är lite skum på henne. Hon och Vittra grälar rätt mycket, men dom måste få lösa det mesta själv.

Nu är dom mätta och glada, dags att sussa.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards