quipuskennel

Alla inlägg den 11 oktober 2020

Av Quipus - 11 oktober 2020 21:46

Som jag sett fram emot denna dagen. Dagen då Fia och Viking skulle gå BPH. 

Fia startade först av dom 2. Hon gjorde mig stolt över att vara hennes uppfödare! Matte Jeanette gör mig stolt över att ha henne som fodervärd till Fia. Enligt mig gjorde Fia ett kanonbra BPH och jag kan inte vara nöjdare.

Jag hade dock mina farhågor gällande Viking. Det här var första gången jag närvarade vid ett BPH, så jag hade inte riktigt koll på vad som väntade. 

Ungefär efter halva testet beslutade testledaren att han ville avbryta, vilket jag stöttar till 100%. 

Testet innehöll saker som inte är naturliga i en hundvärld och jag känner att jag har svikit Viking genom att begära att han skulle genomföra ett sådant test.

Den som är orsak till att han "misslyckades" med testet är jag, fullt ut. Viking är ett bortskämt kryp och har varit sedan han flyttade hit. Det på grund av vissa omständigheter som jag kommer skriva om någon annan gång. Och för det andra så är jag själv inte i balans i hjärnan och det känner han självklart av. Kanske hade det gått bättre om husse gått med honom?

Nåja, nu är det gjort och jag ångrar inte att jag anmälde. Nu har jag fått uppleva detta och jag kommer troligtvis inte gå det testet med någon annan hund jag har hemma. Mina hundar blir inte förberedda för det som testet innehåller. Däremot blir jag jätteglad när fodervärdar eller valpköpare gör det!

Jag skriver in resultaten från protokollen imorgon, orkar inte ikväll.

Tack Jeanette för att du gör ett så bra jobb med Fia  

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards