quipuskennel

Alla inlägg den 10 oktober 2020

Av Quipus - 10 oktober 2020 21:03

Enligt mig; ett mästerstycke


Av Quipus - 10 oktober 2020 20:29

Husse och jag har träffat Ior och Gaia idag! Gaia är en från Cree8-kullen, hon bor hos fodervärd. Ior ägs av Gaias fodervärds mamma.

För det första så var det så underbart att se Ior tillbaka i sitt vanliga jag. Han blev ju kemiskt kastrerad i december och fick en hemsk dipp mentalt efter det. Han placerades då tillfälligt hos Gaias fodervärd och sedan blev det bestämt att hennes mamma skulle överta honom. Han hade svåra problem med prostatan och skulle inte gå mer i avel. Han är nu kastrerad så nu är all risk för sådana problem borta. Jag är lättad över detta, för han mådde verkligen inte bra då. Nu är han frisk och pigg! Lite rund, men matte arbetar på detta.

Gaia har jag inte sett på länge, så jag var rädd för vad jag skulle möta på. Jag var nämligen övertygad om att hon skulle vara ENORM, eftersom hon såg ut att bli det när hon var liten valp. Men hon är inte många centimeter större än sin mamma Drottning Lovis, så jag kunde andas ut. Hon busade runt och passade sedan på att försöka sig på en rymning... Attans vovve!!


             

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards