quipuskennel

Alla inlägg den 26 oktober 2020

Av Quipus - 26 oktober 2020 18:41

Skitväder, regnar som fan. Många planer slog fel nu i höst. Pengarna vi lagt undan för att köpa singel till gårdsplanen bland annat gick åt till Vides operation. Tro inte att jag tvekade, absolut inte! Men... Detta leder ju till att gårdsplanen blir lite kläggig när det regnar. Och regnar gör det absolut i kväll. Hundarna var ute, jag skulle sätta igång med uppläggning av deras mat. Då öppnade jag ytterdörren så dom kunde vara i hallen och vänta. Dom brukar stå på rad och ivrigt vänta på sin mat. Men inte idag! Den planen sparkade mig i röven vill jag lova. Istället sprang dom ut och in, ut och in, ut och in. Hallen såg ut som en, ja, jag vet inte vilket ord jag ska använda faktiskt. Jag har lakan utlagda på golven som dom kan ligga på, förutom sängarna. Vissa av mina hundar tycker inte om att ligga i sängar, så dom lägger sig på golven. Därför täcker jag in golven med lakan, i hallen och köket. Lakanet i hallen blir nog aldrig sig likt igen....... 

Nu har dom ätit i alla fall. Och är utsläppta igen.... Vad fan ska man göra? Kanske jag skulle vira in dom i plastfolie? Eller ännu bättre - i bubbelplast. Jag HAR blivit mer hönsmammig med dom sedan Vides skada.

MEN! Det är bara att gilla läget! Har en tvättmaskin och en torktumlare som går för fullt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards