quipuskennel

Alla inlägg den 22 juli 2020

Av Quipus - 22 juli 2020 22:42

Så var det dags för en Malmötur för Lotta och mej. Vi började så klart på Svågertorp, äta på Mangal är tvunget. Lika gott som vanligt. Så upp till Happy Candy för en liten godisshopping...

Näst på tur stod Stoff & Stil. Var gång jag går in där bestämmer jag mig för att inte handla något, men jag misslyckas alltid. Lager 157 har rea, vet inte hur många gånger vi varit där inne nu. Men nu får det räcka för ett tag. NetOnNet för att köpa present till Rune. Rusta nästa, sedan var vi färdiga på Svågertorp.

Erikshjälpen, Emmaus Björkå och Myrorna innan Mobilia. På Mobilia blev det också Second Hand, tror det är Stadsmissionen. Upp för rulltrappan till Ohlssons Tyger. Sedan var det dags för Yogiboost. Men det smög sig! Dom hade minsann slagit igen den lokalen och flyttat. Vi gav oss iväg för att leta upp den nya lokalen, kartan var inte uppdaterad. När vi farit runt en massa fick vi hjälp och hittade till slut rätt. Men det var inte öppet än. Dom höll på med dom sista förberedelserna inför morgondagens nyöppnande. Där stod en trevlig karl som vi pratade lite med, han höll på som bäst inne i lokalen. Efter att vi pratat lite med honom var jag tvungen att fråga om han kanske hade någon högre position i företaget. Ja, sa han med ett charmigt leende. Jag äger det... WOW! Imponerande! Han berättade att han räknade med att slita hela natten för att det skulle bli färdigt. När vi sa att vi blev besvikna ville han bjuda på dom smakerna som var inkopplade, men vi tackade nej. Vi ville ha ALLT som vi brukar. Men jag kom på att jag ville beklaga mig över att ingen kontaktat mig angående mina klagomål. Han tog det på stort allvar när Lotta och jag berättade våran upplevelse. Jag lämnade över mitt visitkort om han ville kontakta mig och så gav vi oss iväg till Emporia, för Yogiboostglass SKULLE vi ha. Parkerade och irrade runt tills vi hittade Yogiboost på Emporia. Varken Lotta eller jag tycker egentligen om Emporia. Det blev INTE bättre efter dagens besök. Hela alltet känns opersonligt och nästan lite fientligt. Men så hittade vi Yogiboost. Tyvärr........... Smutsigt golv och glass och frukt på väggarna... Men nu skulle vi ha glass liksom. Tog vår glass och skulle sedan fylla på med topping. Favoritströsslet var där. Men resten... Hallonen var slut. Jordgubbarna var slut. Vattenmelonen var slut. Lite kladdig kiwi var där. När vi frågade efter frukt fick vi svaret att där är frukt. Nej, sa vi, vi vill ha det andra också. Suckande larvade dom sig iväg. Vi fick vår frukt, skulle betala och blev dåligt bemötta. Skedar var det tämligen glest med.

Tycker att dom borde ha kunnat hålla bättre iordning där, med tanke på att dom var minst 3 som jobbade där. 

Jag kommer kontakta den urgulliga mannen som då visade sig att till och med vara ägare... Tråkigt att dom anställda missköter sina arbeten... Men tack Ludvik för att du ville lyssna på oss idag  . Du gjorde vår dag!!!

Teknikmagasinet fick också ett besök och sedan körde vi hem. 

Nu har hundarna fått sitt, jag ska sitta vid datorn ett tag innan det är dags att sova.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards