quipuskennel

Direktlänk till inlägg 20 september 2023

Dags för förändring i kenneln

Av Quipus - 20 september 2023 19:44

Några hundar söker nya hem:


1.

Slända är 3 år och bi-blue. Hennes registreringsnummer är SE19716/2020. Slända har fött en kull där vi har 2 av avkommorna kvar hos oss.

Hon är en snygg tik som tyvärr blev diskvalificerad vid exteriörbeömning. Detta på grund av hennes sneda hörntänder.

Hon vill flytt till ett lagom aktivt hem utan små barn. Inte till agility, då jag av principskäl inte säljer hundar till tävlande agilityhem.

Slända:

  

Hennes pris är 10.000:-


2.

Viila, eller Gräddbullen söker ansvarsfull fodervärd. Hon har nyss fyllt 1 år. Hennes registreringsnummer är SE52684/2022.

Väl uppbyggd tik som nog skulle kunna jobba som vad som helst, från aktiv sällskapshund till lydnad och annat spännande. Samma sak här, inte till tävlande agilityhem. Viila har en mycket speciell stamtavla och jag vll egentligen ha henne kvar. Men det blir inte alltid som man vill. Hon har lite attitydproblem gentemot vissa av dom andra tikarna i flocken och då inser jag begränsningen. 

Under fodervärdsavtalets varande får hon inte vara lös utanför inhägnat område. 

Vill du veta mer hur ett fodervärdsavtal fungerar, får du gärna höra av dig.

 

Kontakt via mail:

ufo00alien@hotmail.com







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Söndag 28 april 20:17

I förmiddags hade vi besök av Zimbi och hans familj. Så kul att träffa dom igen! Zimbi har verkligen vuxit upp till en klok hund med mycket bra hundspråk. Gick in i flocken som ingenting. Utmanade inte Dali eller Alan, men tog ingen skit från dom and...

Av Quipus - Lördag 27 april 20:16


Fick ett foto av fina Mymlan.  Men först lite gnäll. Det gick inte att komma in på bloggplatsen igår, så det blev inget inlägg. Hände visserligen inte så mycket, mer än att jag var i Skurup med Lars och handlade. Så fotot av Mymlan    ...

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards