quipuskennel

Alla inlägg under mars 2023

Av Quipus - 31 mars 2023 20:03

Magen rakad och putsad. Hon är pigg, trots sin stora mage.

Det var meningen att jag skulle varit i Sjöbo idag. Alan skulle på spa. Men Skye ville inte riktigt äta sin frukost imorse, så jag blev hemma.

 

Av Quipus - 30 mars 2023 22:01

Fått foto av Raqqa, som vi samäger med Maria Eklundh. Maria med familj har henne på halvfoder, eller som det heter på riktigt; dom har köpt henne med för oss viss bibehållen avelsrätt. Vi kommer ta första kullen på henne och sedan går äganderätten över till Maria, så hon ska kunna starta sin uppfödarkarriär med henne.

Raqqa heter Quipus Chiquitita Raqqa ad Vittra. Hennes pappa är Malins läckra Fritz; Fernando ze Zlate Hvezy och mamma är vår ragata Quipus Vittra Minos Atim Wepayowew.

Med på ena fotot är Marias hane.

   

Av Quipus - 29 mars 2023 21:42

Årets första fästing plockad idag; på katten Svarta Sara. Kan man få önska att det även är den sista?

För övrigt har vi varit i Skurup idag, skrivit fodervärdsavtal på Freia.

Gjorde några andra ärenden innan vi körde hem.

Lars kom hit för att dammsuga sin bil. Han fick kolla tänder på några av mina unga. Han är bättre på det än vad jag är. Tyvärr ser det ut som att Grejs får säljas... Hennes ena hörntand lutar lite utåt. Får ta mig en funderare hur jag ska göra med min vackra lilla Slända-kopia.

Av Quipus - 29 mars 2023 20:00

Vi väljer att inte para henne detta löpet, hon är ännu så ung i sinnet. 

Av Quipus - 28 mars 2023 22:09

Iväg idag igen, men nu till Malin för parningsassistans. Det gick jättebra!
Jag är trött som attan ikväll, så mer än så här blir det inte. 

Ska försöka komma ihåg att sätta in dom fina fotona jag fick av Raqqa imorgon.

Av Quipus - 27 mars 2023 20:19

Tog med mig Rune och hela bilen full av hundar. Alan blev ögonlyst utan anmärkning, även nu som vuxen.

Var inne och hälsade på hos Catarina. 2 gånger till och med, för vi glömde en del saker vi skulle göra.

Haft konferens med Malin ikväll. Vi kom överens om att jag nog ska köra till henne en sväng imorgon och försöka knyppla ihopa de två igen.

Av Quipus - 26 mars 2023 23:08

Fast varken tiken eller hanen var min. Men jag hjälpte till att knyppla ihop 2 vackra vovvar.

Innan dess bjöds det på middag så klart. Man kan aldrig åka hungrig från Malin. Idag var det Conny som lagat maten. Grishalskotletter och potatisklyftor. MUMS!!!!!


Av Quipus - 25 mars 2023 20:50

Testade med 3 olika och på samtliga stod det att videon var ej tillgänglig. Vem fan är det som censurerar?

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards