quipuskennel

Alla inlägg den 6 mars 2023

Av Quipus - 6 mars 2023 20:07

Det var meningen att vi skulle varit i Malmö igår för att fira Rune, men det satte min hälsa stopp för.

Istället for vi dit idag.

Vi började på Öppna Hjärtat, som tidigare var Erikshjälpen. Efter det Emmaus Björkå och AllFrukt.

Ut till Svågertorp, där vi besökte Arken Zoo först. Ärendet där var att använda rabattchecken vi fått. Den som skulle få nyttja den, var Dali. Dali och Vittra var med i bilen. Båda fick följa med in i butiken, men det var Dali som skulle ekiperas. Han fick provat ut en snygg orange sele. Jag blev så förvånad när killen som jobbade i butiken fick så fin kontakt med båda hundarna, men framförallt med Dali. Båda hundarna tog emot godis och åt det. Killen fick sätta på Dali selen och justera den. Han bara stod och lät det hända. Inte så att han var avstängd, som han kan bli när det är för mycket för honom. Nej, han var relativt avslappnad. Så stolt jag är över min fine hund!

Så var det dags för mat för Rune och mig, på Mangal, så klart. Jättegott!
Ett besök på Happy Candy måste man ju också hinna med.

Sedan hem och lasta ur bilen. 2 hundar och 2 kassar, så det var inte mycket. Men ändå...

Nu är alla måsten klara och hundarna är ute. Det får dom fortsätta med en stund till innan det är dags för natt.

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards