quipuskennel

Alla inlägg den 3 december 2021

Av Quipus - 3 december 2021 19:26

Vår söta lilla trefärgade flicka Nowah fyller 1 år idag. Hon heter egentligen Dolly De Lydia, är efter vår Dali och morfar är vår Panda.

Nu önskar jag mig bra väder så vi kan fotografera....... Jag ligger låååååååååååååååångt efter.......

Av Quipus - 3 december 2021 19:18

Husse blev uppringd imorse av sitt jobb. Kan han möjligtvis jobba? Det beslutades att han kunde börja klockan 11, så det löste sig.

När jag lämnade av honom i Skurup ringde mobilen, det var Maggan. Kommer jag upp till torget? Jadå, på väg!

Det var sista dagen för året som vår grönsakshandlare står på torget. Jag hade beställt ett flak ägg och en låda vindruvor (5 påsar). Handlaren bad mig lasta ut i bilen och sedan komma tillbaka, för han hade presenter. Detta för att jag är trogen kund hos honom  .  Presenten bestod av: 4 hyacinter (varav jag donerade den ena till Maggan), 1 vit blomma som jag har glömt namnet på (tydligen extremt lätt att ta livet av. Lycka till lilla blomma...), hallon, blåbär, äpplen, rädisor, salladslök, lime. Han bara ÖSTE på en massa gott. Det blev lastat i en låda, som blev rätt full. Gulliga människa!!

Det blev ett besök på Coop också, där Maggan bjöd mig på en räkmacka!! Sötnöt!!!

Så hem... Men sedan skulle ju eländet in i huset också... Och husse jobbar, så jag fick springa några vändor. Men det var det värt. 

Ut med hundarna, in med matvaror på plats. Städa upp hos hundarna. In med hundarna igen, trist väder.

Ska mata hundarna nu. Själv har jag stoppat i mig min räkmacka, hallonen och blåbären. Och lite vindruvor gick också ner.


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards