quipuskennel

Alla inlägg den 23 december 2021

Av Quipus - 23 december 2021 16:59

Rune och jag blev hämtade av ex-maken; Lars, för att åka till Ystad. Lars skulle hämta paket och vi behövde köpa inlägg till hanarna på Lidl. Eftersom vi inte har någon bil just nu, var det skönt att vi kunde ordna handlandet såhär.

På tal om inlägg... 4 av hanarna har ju "byxor" på sig eftersom dom skvätter inne. I dessa byxor har jag dambindor, eller som jag kallar dom; inlägg. Lidl har 20-pack för 9:-!

I alla fall, dom 4; Karlos, Dali, Panda och Vide, bär sina byxor med stolthet. Detta har Cree märkt. Han har undrat varför han inte får några byxor och jag har förklarat för honom att det är för att han är duktig och inte skvätter inne. Nu är det så, att han gärna VILL ha byxor. Ställer sig bredvid varje hane när dom blir påklädda i förhoppning att buxan ska hamna på honom istället. Lika besviken blir han var gång...

Så igår sa jag till honom att ok, du får också byxor. Då följer han med mig in på toaletten för att hämta ett par! 

När jag då satte på honom dom blev han överlycklig! Såååå snyggt dom satt då!!

Han har inte kissat i dom en enda gång, så dom är ju inte nödvändiga. Men jag kunde inte motstå hans vädjan. 

Det gör att jag tänker på dom som säger att deras hundar skäms när dom får på sig byxor, eller annat "plagg". Jag tror att det beror på att människan VILL tro att dom skäms. Jag gör STOR affär av mina hundar när dom börjar med byxorna, låter det bli en positiv upplevelse. Inte en enda av mina hanar har haft problem med att "skämmas". 

Av Quipus - 23 december 2021 14:00

Ki, f d Karma Ragata, skickade ett så sött foto:


 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards