quipuskennel

Alla inlägg den 27 december 2021

Av Quipus - 27 december 2021 19:36

Rune blev inte avlöst förrän 13, så 4 och en halv timme extra. Och så ska han på imorgon igen...

Har inte gjort så mycket annars. Betalat räkningar, som ju är ett måste. Pratat med Tobias, som berättade att Pixi inte kommer hem förrän till helgen. Han har inte hunnit med henne... Attans...

Hundarna matade, nu ska vi mata. Sedan väga hela hundgänget och sätta igång med avmaskning.

Av Quipus - 27 december 2021 11:03

Dagen har INTE börjat bra. Natten var väldigt jobbig med värk. Därför sov jag lite längre än vanligt. När jag släppte ut hundarna var det någon som inte hade kunnat hålla sig, eller rättare sagt några. Det blir så när dom får torrfoder, dom skiter mycket mer. Och det var gjort på mitt köksgolv. Inget att göra åt det, mer än städa. Släppte ut hundarna först så klart. Sedan städning. Upptäckte att någon hade kräkts också. Och där var mask i det....... Jag kan hantera det mesta som kommer ur mina hundar, men mask.... Usch! Får sätta igång med avmaskning av hela gänget idag.

När jag städat färdigt och sätter mig i soffan med mobilen ser jag att jag fått ett sms. Från Rune.... Den som skulle avlösa honom är sjuk och kommer inte. Han vet inte när han får komma hem..... 

Han skulle gått av sitt pass 8.30 och klockan är nu över 11. Sedan går han på 8.30 imorgon bitti igen... Och jobbar 24 timmar. Förhoppningsvis...

Nå, jag tar in hundarna igen. Då kommer nästa sms. Det är Lars, vars bil jag har lånat, som undrar om jag kan fixa cigaretter till honom. Jag ringer upp honom och berättar vad som hänt och att jag handlar cigaretter åt honom lite senare. Det var ok. Ser att något rör sig, sådär i ögonvrån. En stor fucking jävla spindel!!! Jag är inte rädd för spindlar normalt sett, men där gick min gräns. Fram med lilla handdammsugaren och vips så var den borta. Lars hade nog roligt åt mig, men det bjuder jag på...

Ringde sedan och avbokade min tid för hårfärgning... Skulle varit där imorgon, men vet inte om jag har någon bil. Tobias svarar inte på mina sms... Så jag vet inte hur långt han är kommen med Pixi.

Skulle behöva lägga mig en stund till, ska bara ta in hundarna som är ute andra vändan. HUndpromenaderna får vänta tills jag vet när och hur Rune kommer hem. Kanske ska jag skriva OM också? Han kan ju för fan lika gärna göra en adressändring!

Han jobbar långa pass, vilket inte stör varken honom eller mig. Men han vill ju gärna vara ledig när han ska vara ledig. Lägger han in om ledighet, semester, så får han det inte beviljat, det rinner ut i sanden. Han ställde ett ultimatum till sin chef för ungefär 3 månader sedan. Skulle han jobba extra pass just då så skulle han ha 2 veckors semester innan årets slut. Dom fick välja när, bara han fick 2 veckor att återhämta sig. Det sket sig! Nu är året snart slut så det är ju tämligen kört.

Han har lagt in om 2 veckors semester i januari och 1 i februari, men inte fått beviljat...

Alltså kan vi inte göra upp några planer, vilket tär på förhållandet.

Dom andra assistenterna bokar semesterresor och får beviljat sina semestrar. Men vad FAAAAAAAAN! 

Blev så trött på dom så jag ringde och berättade vad jag tyckte och tänkte. Men jag var någotsånär trevlig... Ännu så länge.....

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards