quipuskennel

Alla inlägg den 20 december 2021

Av Quipus - 20 december 2021 20:18

Klockan ringde 5, då ska hundarna ut. Husse lät mig ligga kvar, gullgubbe! Jag hade knappt sovit något, värk och mardrömmar. Klockan ringde igen 5.30, då ska hundarna in. Det tog husse hand om också. Sedan släpade jag mig upp, packade mat åt husse. Bettan anlände, fick göra sina behov innan hon fick komma in.

Körde husse till Skurup. När jag körde hem leddes jag hem av en vacker måne som sken mycket starkt.

Fixade hundpapper inför dagens veterinärbesök.

Släppte ut hundarna, stådade undan och fyllde på vatten.

Körde till Skurup för att hämta Maggan som skulle till Malmö. Jag vill inte gärna låta henne åka tåg med tanken på pandemin, därför skjutsade jag. Väntade ungefär en halvtimme i bilen medans hon var och gjorde sina ärenden.

Tillbaka i Skurup så handlade vi och jag lämnade av henne.

Hem och smsa veterinären för att fråga vilken tid hon kunde ta emot mig och mina monster. 13.40 bestämde vi.

Lastade Cree, Nowah och Tango i bilen och körde iväg. Kom precis i tid, Tango hade kräkts... Mindre trevligt att städa. Han fick gå in först, sedan bytte vi till Cree och Nowah. Alla 3 hade uppfört sig ordentligt. Hos denna veterinären får inte djurägaren följa med in på grund av pandemin. Förra gången, som var första gången jag besökte denna veterinär, kom hon ut och vaccinerade. Men denna gången kände jag mig trygg med att lämna hundarna till henne.

Hem och lasta ur, ut med hundarna. Nu har jag matat och ätit själv också. Blir tidigt i säng...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards