quipuskennel

Direktlänk till inlägg 8 april 2020

Extremt full dag...

Av Quipus - 8 april 2020 22:14

Det blev väldigt mycket mer gjort idag än vad som var planerat.

Gjorde iordning Karlos för hans veterinärbesök. Blev så glatt överraskad över hans pälsutveckling, som jag tillskriver Bravo Hundmat.

Lastade in Karlos och katten Elvis i bilen, tillsammans med husse. Körde till Ystad Hundcenter för att lämna över dom till veterinären där, för tandstensborttagning. Dom är verkligen billiga med detta; 1250:-/djur. Då inkluderar det även eventuellt utdragning av tänder som är kassa.

Karlos fick behålla alla sina och kan nu stoltsera med ett bländvitt leende. Katten Elvis fick lämna ifrån sig några tänder dock, men nu har även han fina rena tänder.

Under tiden som dom blev vidgjorda körde husse och jag till Glassmakeriet för att fika. Har ni inte varit där tidigare, så bara MÅSTE ni. Otroligt god glass! Jag valde en strut med Stracciatella och Hasselnöt, husse en bägare med Straccitella och Banan. Till detta drack jag Ramlösa och husse beställde med viss tvekan en kopp kaffe. Vanligtvis blir han besviken men här hade han inte ens ord för att beskriva hur gott kaffet var. 

glassmakeriet.se

Och så hämtade vi då våra små odjur och körde hem. Släppte ut flocken för rastning. In till Skurup för att möta upp Lotta. Släp hyrdes för att hämta 100 stenplattor i Malmö. Gratis. Jam så klart kostade ju släpet hyra och bensinpeng. Och en djävla massa jobb att lasta på. Sedan skulle eländet lastas av också.......

Nu är kvällen färdig. Djuren har fått mat och vi också. Elvis har ätit lite försiktigt, Karlos åt med vanlig fart.

Strax dags att sussa....

 
 
Carina Jansson

Carina Jansson

10 april 2020 22:57

Skönt när man jobbar sig riktigt trött =)
Jisses vad billigt med tandstenen, är det med laser ?

http://babysocks.simplesite.com

Quipus

10 april 2020 22:59

Ja, trött är bara förnamnet.... hihi
Ja, det är med laser.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Quipus - Torsdag 25 april 21:16

Vill verkligen kunna använda högerarmen. Ringde ortopedin idag för att fråga hur mycket jag får använda den - INGENTING!!!!! Jag håller på att bli tokig! ...

Av Quipus - Onsdag 24 april 21:50

Ett så himla trevligt par var här och hälsade på Alan. Får se om det blir flytt. ...

Av Quipus - Tisdag 23 april 18:27


Min lilla sjuksköterska, som ligger vid min sida och pysslar med mig, fyller 8 år idag.      ...

Av Quipus - Måndag 22 april 21:05

Lars hämtade mig 7 i morse. Han skulle till Trelleborg för efterbehandling efter operationen han gått igenom. Jag handlade lite på hemvägen så vi kunde äta frukost ihop här hemma tillsammans med Rune. Trevligt, trots anledningen. ...

Av Quipus - Söndag 21 april 21:15

Om du  har köpt hund eller valp av mig önskar jag att du kontaktar mig vid problem. Jag känner rasen sedan 1991 och anser mig kunna en del. Absolut har jag mycket kvar att lära, det har man alltid. Det känns inte kul att pkötsligt få ett meddelande...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards