quipuskennel

Alla inlägg under september 2021

Av Quipus - 23 september 2021 18:34

Vill INTE hjälpa någon mer på ett bra tag. Jag small in i väggen och är så enormt besviken på husse i familjen. Vill någon ha med mig att göra får ni vackert bevisa er värdiga. Det räcker nu!

Av Quipus - 22 september 2021 22:10

Idag var jag i Trelleborg för att göra lungröntgen. Jag har hostat i ungefär 1 och ett halvt år, från och till och nu tyckte läkaren att det var dags att kolla så där ser rätt ut i lungorna. Jag har blivit mycket bättre sedan jag fick andra astmamediciner, så jag är inte särskilt orolig.

Efteråt var jag och Lotta och handlade lite.

När vi kom hem hade husse och Kent satt upp staket på gräsmattan. Hundarna har nu ytterligare en hage att springa runt i, ca 10 X 10 meter. Underbart! Bara lite finlir med grindarna, så ska jag kunna släppa ut dom där också.


Av Quipus - 21 september 2021 20:31

Handlat i Skurup med Maggan. 

På Jem & Fix köpte jag nät så vi kan inhägna gräsmattan också. 

Är för trött för att skriva något. Hade egentligen några ämnen jag behövde kräka av mig om, men det får vänta.

Av Quipus - 20 september 2021 19:06

Hämtade husse på tåget och så körde vi vidare till Sjöbo. Vi skulle hämta hundmat - trodde vi... Det hade blivit en miss i leveransen, så vi får hämta mat vid annat tillfälle. Vi har gott om mat i frysen, så det går ingen nöd på oss.

Catarina var snäll och klippte klorna på Cosmo. Han är ju krånglig med sina tassar och har inte fått klorna klippta sedan han flyttade hit. Men där var inte mycket att klippa. Framtassarna var jobbigast, men nu är det gjort. Catarina mätte honom också, han är ca 41-42cm.

Vi handlade lite, så vi fick uträttat något i alla fall.

Annars bara vanligt vardagspyssel med hundarna. Mysigt och avslappnat. Matningen är klar för ikväll också.

Av Quipus - 19 september 2021 18:39

Sådana får man väl ha då. Dagar när inget blir gjort. Jag har varit omotiverad så det har mest blivit klappa vovve hela dagen. Fast jag var på loppis i Skivarp idag. Och jag har pratat med Tina, 2 gånger till och med! Ett besök på Sibylla i Skurup hann vi med, jag och Maggan, så mat har jag fått i mig. Hundarna är matade. Jag har alltså all tid i världen till att fundera och värka. Det sista hade jag varit utan om det gick, men det kan jag inte bestämma över. Funderandet är för mitt eget höga nöjes skull.

Av Quipus - 18 september 2021 19:56

Vår fina fodertik "Gaia" har gått MH idag, med ett strålande resultat. Tack Gabriella för att du tar väl hand om henne.

Annars har det inte hänt mycket idag. Jag har hamnat i en dålig period med värken, då är jag inget kul.

Men vi har hämtat hem Pixi, som har varit hos Tobias eftersom motorlampan lyser. Hon ska tillbaka igen nästa helg. 

Vi gick upp, husse och jag. Med oss hade vi Vide och Cree. Cree var på sitt allra pladdrigaste humör. Han har ett märkligt ljud för sig; han går och mumlar liksom. Cree är som en grumpy old man, muttrar och svär över dagens ungdom. Han blir 1 år i november.......

Av Quipus - 17 september 2021 18:16

Äntligen har vi fått veta vem som är pappa till våra valpar. Det har tagit tid...

Raqqa, Vittras dotter, är som vi misstänkte, dotter till Malins snygge Fritz. Hade det kommit tillbaka att det inte var han, så hade jag gjort om testet, haha.

Så Zajvas kull, där vi trodde att Drobna var efter Karlos och Daphne och Dustin efter Dali. FEL!!! Hela kullen är efter Karlos!
Jag är fullkomligt överlycklig! Dels är jag glad att ha en söt liten dotter till Fritz. Och så har Karlos ÄNTLIGEN gett oss valpar. Han har bott hos oss i över 2 år nu. 2 tikar parade innan. Den ena kom för sent i löpet och den andra är i det närmaste omöjlig att få dräktig. Spermaprov är taget, 4 gånger, under de 2 åren. Det blev även kollat innan han flyttade till Sverige. Han har en kull efter sig i Tjeckien och nu en här hos oss!!! 
Alltså vågar vi nu göra reklam för honom och ta emot utomstående tikar också.Härligt

Av Quipus - 16 september 2021 19:54

Vi har en hanhund som inte fungerar i flocken. Han är mycket aktiv och kräver en van människa. 

Du ska bo i Skåne

Han säljs med bibehållen avelsrätt, vilket innebär halva köpesumman och att vi har rätt att använda honom för avel. Han ska lämna minst 1 levande valp per kull, 3 kullar

EJ till agility

Du ska ha erfarenhet av hund med mycket fart och energi

Du måste inte vara träningsfreak, men ett normalt aktivt liv krävs. Ingen "promenadhund" enbart

Skriv och berätta om dig själv och vad hunden kommer få för liv hos dig, skicka till mail: ufo00alien@hotmail.com

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Vittra

Woff-Lan


Ovido - Quiz & Flashcards